דרך המים אשדוד - בריכה מחוממת באשדוד לפעוטות, שחיית תינוקות ולימודי שחיה לילדים, מכון הידרותרפיה באשדוד.

08-8530730

טיפולי ג'הארה- חוויה של הרפיה ורוגע במגע מלטף של המים

ב'דרך המים' ניתנים טיפולי ג'הארה (בתיאום מראש) על ידי מטפלות מקצועיות ומנוסות מאוד.

הטיפול מתקיים בשעות הערב בפרטיות רבה- יחידים, זוגות או קבוצות, על פי הזמנה. בעת הטיפול מותאמת האווירה בבריכה מבחינת רמת התאורה וטמפרטורת המים.

מתוך: http://www.jahara.co.il/info.php#a3 (טובה רוזן)

ג'הארה, שיטת טיפול במים חמים המאפשרת חווית הרפיה עמוקה להפגת כאבים ושחרור ממתחים. הרעיון המרכזי של השיטה הוא להאריך את עמוד השדרה ולהפחית את המתח מהמפרקים. המטופל צף בבריכה מחוממת ונתמך על ידי המטפל עם מצוף מתחת לברכיים. במשך הטיפול מבצע המטפל עיסויים, לחיצות בנקודות מסוימות בגוף ומתיחות עדינות ומתמשכות. טיפול בג'הארה מוביל למסע פנימי אל עולם של שקט ועצמה של עדינות.

חמש תפיסות היסוד של שיטת ג'הארה ®

טיפולי ג'הארה בדרך המים

שיטת ג'הארה הנה שיטת טיפול במים חמימים המשלבת ציפה פסיבית (Aligned Floating™) עם תרגילים אקטיביים (ActivExercise™).

שיטת ג'הארה מתבססת על חמש תפיסות יסוד להלן:

SUPPORT – תמיכה
שיפור מבנה היציבה הפנימי באמצעות מגע ותנועה עדינה

תמיכה במבנה השלד ועמוד השדרה בדגש על יציבה בריאה עם מודעות למנחי גוף המקלים על כאבי גב וצוואר. המים תומכים בנו ומכילים אותנו, תמיכה זו מאפשרת חווית שחרור של המערכות המחזיקות אותנו במתח, בכאב ובפחד. למהות התמיכה במים השלכות ברבדים האישים: הקו המנחה בהתנהלות ארגון שיטת ג'הארה הנו ייחודיות ויצירתיות במקום תחרותיות.

ADAPTABILITY – התאמה – הפחתת מתח שרירי ושחרור גופני- נפשי

התאמת הטיפול לצרכים של כל מטופל ומטופלת. כמו המים, משתנים ומסתגלים וזורמים בכל רגע נתון בהתאם למקום ולמצב.
כך גם בטיפול ג'הארה מבלי להתפשר על התמיכה נעים עם המטופל במים בקצב הנשימה שלו, מערסלים ומתמזגים עם האיטיות והרכות של המים.
מתאימים את הטיפול לאנשים עם נכויות ומוגבלויות מוטוריות ומעניקים אופטימיות ורוגע גם לסובלים מכאבים ומתחים זמניים.

EXPANSION – התארכות התרחבות והתפשטות
הארכת עמוד השדרה והפחתת הלחץ מהמפרקים

הרעיון המרכזי בשיטת ג'הארה הוא ליצור התארכות והתרחבות בין חוליות עמוד השדרה. הגדלת הרווח במפרקים מפחיתה את הלחץ על מערכת העצבים ומזרזת תהליכי ריפוי. על ידי תנועות ארוכות וממושכות נוצרת תחושת הקלה המחזירה לגוף את החיוניות.

Expansion= opening and self releasing of the mental and physical body

 

EFFORTLESSNESS – ללא מאמץ
פיתוח חוש תנועתי והגברת מודעות גופנית

המים מלמדים אותנו לנוע בקצב אחר, רגוע. "להיות כמים", לנוע ביעילות ולשקוע בנעימות ובאיטיות. לנצל את הפשטות את הזרימה והמומנט. להשתמש במים וללמוד מהם לפעול ללא מאמץ. התחושה הזו עוברת הלאה אל המטופלים ומאפשרת להם להיות קשובים לגוף, לתנועה לנשימה ולהרגיש את השלווה, החמימות והנוכחות.

INVISIBILITY – היעלמות
הרפיה עמוקה והנאה

להיות כמים ולהיעלם. הטיפול נעשה ללא אגו או רצון לשנות משהו. הנוכחות והתמיכה המלאה בטיפול מאפשרת לנו לפעול מבלי שירגישו בנו. הציפה במים החמים עוטפת, מגינה ומביאה את המטופל לתחושת הרפיה עמוקה עד שאינו מרגיש איפה הוא נמצא.
אז מתחיל הריחוף העילאי. בתהליך ההיעלמות מיטשטשות הדמויות, התפיסות משתנות והנוקשות מתמוססת. תחושת הביטחון מגיעה מבפנים ומחוללת שינויים.

ב"דרך המים" ניתנים טיפולי ג'הארה בתיאום מראש על ידי מטפלות מקצועיות ומנוסות מאוד.

הטיפול מתקיים בשעות הערב בפרטיות רבה- יחידם, זוגות או קבוצות, על פי הזמנה.
בעת הטיפול מותאמת האווירה בבריכה מבחינת רמת התאורה וטמפרטורת המים.

חדש – קורס יסודות בשיטת ג'הארה Jahara Foundation

צרו איתנו קשר דרך הטופס:











דרך המים

כתובתנו: רחוב האורגים 25 (בניין בית האופרה) אשדוד

טלפון: 08-8530730

פקס: 08-8530731

 

הצטרפו לדפי הפייסבוק:

‎דרך המים‎

וגם

 

‎פיזיותרפיה הידרותרפיה טיפול ושיקום מקצועי באשדוד‎

תגובה אחת

  1. הרבה מתבלבלים במינוח השם הנכון, חלק קוראים לזה ג'ארה, ג'רה, ג'הרה או אפילו ג'רה אז מה המקור אתם שואלים?
    ובכן המקור הוא שמו של ממציא השיטה – מריו ג'הארה.

    מריו ג'הארה נולד בריו שבברזיל לאב איטלקי ולאם לבנונית. ג'הארה, שמשמעותו בעברית אבן יקרה, הוא שמו האמצעי של מריו על שם נעוריה של סבתו הלבנונית. בגיל 16 עזב מריו את ברזיל כשפניו מועדות ללימודי מוזיקה ומאוחר יותר התמחה באומניות טיפול שונות בארצות הברית. בתחילת שנות העשרים לחייו, לאחר טיול באירופה, הוא חזר לברזיל והתמחה בזן שיאצו.
    במסגרת לימודיו התוודע מריו לשיטות תנועה, יציבה ומודעות גופנית, כמו שיטת אלכסנדר, מזייר ועוד. לצד העיסוק בהוראת זן שיאצו הוא החל ללמוד טכניקות לטיפול במים, עד מהרה הוא החל להרגיש היעדר כלים מספיקים לעבודה עם אוכלוסייה מגוונת. במסעו לחיפוש דרכים נוספות לעבוד במים הוא פיתח את הרעיון של המצוף, שנקרא גם 'היד השלישית'. המצוף מאפשר ציפה גם של מטופל גדול ממדים ואפשר לתמוך בו ביותר מנקודה אחת בגוף וכך לעבוד אתו ביתר קלות. זה נכון גם לגבי אוכלוסיית עם צרכים מיוחדים. המצוף מהווה תמיכה לגב התחתון, מנח זה מאפשר להניע את הגוף במים ביתר בטיחות וגם מאפשר את קיומה של אחת התפיסות המרכזיות בטכניקת ג'הארה: חופש עם תמיכה". בשנת 1996 החל מריו להעביר את פרי יצירתו הלאה, כיום מריו וצוות של כ 15 מורים מפיצים את השיטה בעולם כולו וגם בישראל.

דילוג לתוכן